Založ si blog

Štěstí je krásná věc

V živote som narobil kopu chýb, ktorým sa celkom teším. Pretože mi vždy dali nejaké to ponaučenie, ukázali mi ako pokračovať ďalej a podobné keci. Sú však aj chyby, ktoré som robiť neprestal a život mi iba strpčujú.

Najväčšia z nich je tá, že nefajčím. Vážne, takí fajčiari musia mať super život. Žiaden stres a aspoň presne vedia, na čo a približne kedy zomrú. Štatistiky sú v tomto smere veľmi informatívne. Tento týždeň som pozeral jeden podnetný film. Volal sa Záhada Blair Witch. K jeho obsahovej stránke sa vyjadrovať nebudem, skôr ma na ňom zaujala úloha cigariet. Ako to už v tých „hororoch“ chodí, niekto zdechne alebo sa stratí, všetci začnú panikáriť, vrieskať po sebe, zo všetkého sa obviňovať, no proste sa z nich stane banda paranoidných neurotikov. Alebo neurotických paranoikov, to je vlastne to isté, nie? Zaujímavé však na Blair Witch bolo, že akonáhle trojica mladých študentov prišla na to, že im došli cigarety, len vtedy začala byť situácia skutočne kritická. Možno keby im tie cigarety nedošli, boli by našli cestu zo začarovaného lesa a vôbec nemuseli zomrieť v kúte miestnosti opusteného domu otočení chrbtom k tomu druhému. V miestnej krčme by sa potom do sýtosti opili a film by skončil záberom na ich veselé tváre.

Prišli ste aj na to, aká je moja ďalšia veľká chyba? Áno, presne tak, neberiem drogy. Keby som ich bral, bolo by to síce ešte nákladnejšie ako fajčiť a to po finančnej stránke rozhodne uprednostňujem jedlo pred alkoholom, ale drogy musia byť úžasné. Roky sedemdesiate, deti kvetov, všetky rockové kapely, ktoré mám tak rád. Tí prví, jednoduchí ľudia vedúci šťastný život plný lásky a porozumenia. Tí druhí, vynikajúci hudobníci, speváci a skladatelia. Ktorým to ohromne vynášalo. Peniaze sú síce skaza tohto sveta, ale keď ich tu už máme a očividne sa ich nedá zbaviť, prečo ich aspoň nemať dosť na život podľa vlastných predstáv? Ale mne by to nepomohlo. Ja v ničom nevynikám tak ako Jimmy Page v hre na gitare alebo Keith Moon za bicími. Keby som si dal nejaké to LSD, zrejme by som iba počul farby a videl zvuky. Neviem, ako by som z toho vymačkal nejaké prašule. Ale nakoľko svetu železnou rukou vládne štatistika, šanca tu vždy je.

A tak tu iba sedím, presviedčam sám seba, že problémy sa dajú riešiť aj premýšľaním namiesto siahania po cigarete a že byť v niečom dobrý sa dá aj bez drog. Ale tým svojím večným premýšľaním som doteraz ešte nič nevyriešil a naposledy som bol v niečom dobrý tak pred piatimi rokmi. A tie časy sú už nenávratne preč. Keď už nič, tak tešiť ma môže aspoň jedna vec. Nie som pesimista ani optimista, som cynik. Život je niekedy fajn, niekedy stojí za hovno. A tak to má byť. Niekedy, tak ako aj teraz, si trochu vypijem. Ale ani to ma nerobí šťastným, skôr naopak.

Tak som už ticho a pripíjam na zdravie všetkým Vám, šťastným a úspešným. Nech sa Vám darí aj naďalej.

P.S.: Tento článok netreba brať celkom vážne. Písal som ho po zhliadnutí veľmi zlého filmu. A iba tesne vyhral v rozhodovaní medzi sedením za počítačom o štvrť na jednu v noci a spánkom.

Alibistický

11.10.2010

Bolo mi vytknuté, že píšem depresívne žvásty, ktoré sa nedajú čítať. Moja odpoveď? Presne to robím. Mohol by som napísať niečo lepšie. Napríklad samovražednú poéziu o nenájdení seba samého, nejaké feťácke fantázie o stratenom raji a lepšom živote hlavných hrdinov, alebo len tak písať o sexe, pretože sex predáva. Alebo by som mohol zase vytiahnuť a okomentovať [...]

Naschvál depresívny

05.10.2010

Dnes chcem napísať niečo o ľuďoch. O nás, seba nevynechávajúc. Aj keď žijem v ilúzií, že som iný a dokonalejší ako vy, minimálne na jednej úrovni zo všetkých tých prapodivných a zbytočných kognitívnych procesov si uvedomujem, že to tak nie je. Uvedomujem si, že som jedným, z vás. Že mám svoje chyby aj svoje silné stránky. Že mám svoju cenu aj svoje zásady, [...]

Započal môj druhý život

25.09.2010

Je viac-menej presne polnoc miestneho času a ja som úplne triezvy. Inými slovami, dnešný článok bude zase stáť za balíček chipsov z tesca. Môj druhý život započal presne pred týždňom. Začalo to vysokými výdavkami, chaosom, špinou a zúfalstvom. A napriek tomu je to život, ktorí by mi mnohí z vás závideli. Mne vo všeobecnosti kopec ľudí všeličo závidí a ja im [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

robinhood

Keď raz prekonám fakt, že som lenivý ako bzdocha, naostrím šípy a budem strieľať hlava-nehlava.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 19276x
Priemerná čítanosť článkov: 1606x

Autor blogu

Odkazy