Založ si blog

Ignoruj a buď ignorovaný

Článok o vzťahoch. O komunikácií. A o tom, ako nám nejde.

Dnes by som začal trochu obšírne, rád by som niečo povedal na tému umenie. Čo vlastne to umenie je? Umenie zahŕňa celú kopu vecí, hudbu, tanec, maľbu, literatúru. Hudobníci, tanečníci, maliari a spisovatelia buď majú alebo nemajú talent na to, čo robia. Ale to je v podstate úplne irelevantné. Pretože umenie je praobyčajná práca, nič viac, nič menej. Umenie je to, čo umelcovi zarába na živobytie. Umelec tvorí, čo považuje za krásne, aby to však bolo umením, musí to vedieť predať. To znamená, že umelec môže úplne ignorovať názory iných, pokiaľ mu jeho umenie zarába na živobytie. Pretože pokiaľ je v povedomí verejnosti a finančnom pluse, nebude ignorovaný. Aj v tomto prípade platí, že negatívna reklama je reklama ako každá iná. A nároční konzumenti sú iba banda egocentrických magorov žijúcich v ilúzií, že vyčnievajú z davu.

A čo sme potom my, blogeri? Sme umelci? Nie, nie sme. Píšeme tu, komentujeme a inak strácame čas. Sú takí, ako ja, ktorí píšu a dianie okolo seba ignorujú. Pretože to tu nemá úroveň, pretože by nič z toho, čo tu je, nezarobilo. A aj napriek tomu nás ľudia čítajú. Sú takí, ktorých zaujíma, čo si kto myslí, starajú sa do všetkého a nadväzujú vzťahy, pretože sa boja, že by inak boli ignorovaní. Aby som už ľuďom nešliapal na otlaky, chcem tým povedať iba toľko, že toto všetko má na svedomí len a jedine internet. Internet ničí inteligenciu, schopnosť komunikovať, rozmýšľať, byť užitočný.

Keď niekto vysloví pojem sociálne siete, asi si predstavíte niečo ako facebook, twitter, pokec. Ibaže takmer všetko, čo je na internete, funguje ako sociálna sieť. Blogy – umožňujú úplne neznámym ľuďom „komunikovať“ a nabádajú ich k tvoreniu ilúzie, že je to plnohodnotný ľudský vzťah. A rovnako funguje aj všetko ostatné, mmorpg, diskusné fóra… Keby nebol internet, možno by sme si uvedomovali hodnotu priateľstva, vzťahu dvoch ľudí, ktorý nie je o výmene názorov, ktoré nikoho nezaujímajú, ale o dôvere, rešpekte a oddanosti. Pretože som možno staromódny, ale priateľ nie je niekto, koho slová by som začal ignorovať v prípade, že si myslí niečo iné ako ja. Keby nebol internet, ľudská kultúra by neupadala.

Viem, kto je to Richard Müller, viem, kto je to pokecológ, viem, že keby som chcel, mohol by som s nimi komunikovať. Ale nemám k nim nijaký vzťah. Vedel som, kto je to Dorota Nvotová, ale ako skutočného človeka som ju začal vnímať až potom, ako som ju osobne spoznal. Ja ignorujem Vás všetkých, kopa ľudí ignoruje mňa. Na čo tu vlastne som?

A takisto vôbec neľutujem, že som minulý týždeň vymazal polovicu telefónneho zoznamu.

Alibistický

11.10.2010

Bolo mi vytknuté, že píšem depresívne žvásty, ktoré sa nedajú čítať. Moja odpoveď? Presne to robím. Mohol by som napísať niečo lepšie. Napríklad samovražednú poéziu o nenájdení seba samého, nejaké feťácke fantázie o stratenom raji a lepšom živote hlavných hrdinov, alebo len tak písať o sexe, pretože sex predáva. Alebo by som mohol zase vytiahnuť a okomentovať [...]

Naschvál depresívny

05.10.2010

Dnes chcem napísať niečo o ľuďoch. O nás, seba nevynechávajúc. Aj keď žijem v ilúzií, že som iný a dokonalejší ako vy, minimálne na jednej úrovni zo všetkých tých prapodivných a zbytočných kognitívnych procesov si uvedomujem, že to tak nie je. Uvedomujem si, že som jedným, z vás. Že mám svoje chyby aj svoje silné stránky. Že mám svoju cenu aj svoje zásady, [...]

Započal môj druhý život

25.09.2010

Je viac-menej presne polnoc miestneho času a ja som úplne triezvy. Inými slovami, dnešný článok bude zase stáť za balíček chipsov z tesca. Môj druhý život započal presne pred týždňom. Začalo to vysokými výdavkami, chaosom, špinou a zúfalstvom. A napriek tomu je to život, ktorí by mi mnohí z vás závideli. Mne vo všeobecnosti kopec ľudí všeličo závidí a ja im [...]

Petr Pavel

Pavel: Názory na zahraničnú politiku by nemali narúšať vzťahy Čechov a Slovákov

16.04.2024 15:52

Česko začiatkom marca v reakcii na postoj SR k vojne na Ukrajine odložilo česko-slovenské medzivládne konzultácie.

Juraj Blanár

Blanár nepodporí možné sankcie, ktoré by zasiahli viac občanov SR ako Irán

16.04.2024 15:29

Ministri zahraničných vecí krajín EÚ majú rokovať o možnom uvalení sankcií na Irán v súvislosti s jeho víkendovým útokom na Izrael.

Podvod

Fanúšikovia hokeja, pozor. Neznámy páchateľ ponúka na internetovom portáli falošné lístky na MS

16.04.2024 15:11

Vystupuje pod rôznymi menami, s rôznymi telefónnymi číslami a uvádza odlišné bankové účty, na ktoré žiada zaslať peniaze.

Russia Ukraine War

Chýbali rakety, zničili elektráreň. Zelenskyj sa hnevá, že Ukrajine chýba ochrana, akú dostal Izrael

16.04.2024 15:07

Volodymyr Zelenskyj sa sťažuje, že Izraelu pomohli spojenci ochrániť vzdušný priestor pred útokom Iránu, ale od neba nad Ukrajinou dávajú ruky preč.

robinhood

Keď raz prekonám fakt, že som lenivý ako bzdocha, naostrím šípy a budem strieľať hlava-nehlava.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 19270x
Priemerná čítanosť článkov: 1606x

Autor blogu

Odkazy