Založ si blog

Zdivočená zmes pocitov a myšlienok

Vy ženy sa často čudujete, prečo sme my muži takí, akí sme. A my muži sa ešte častejšie čudujeme, prečo ste vy ženy také, aké ste. Ale to je iba jedna z dvoch (alebo možno viacerých) vecí, o ktorých chcem dnes písať. Tiež som sľúbil, že budem písať o sexe.

V sprchách na plavárni sme sa s kamarátom rozprávali, ako vyzerá taký pánsky večer. Dozvedel som sa, že pánsky večer vyzerá ako cigary a X-Box. A práve nad tým som zamyslel. Pre ženy je údajne nepochopiteľné, ako sa dokážeme aj v dospelosti hrať (a nech si už pod tým každý domyslí, čo chce). Ja si však myslím, že my v tomto ohľade len nemáme predsudky. Ženy sa predsa líčia a sú vo všeobecnosti zaťažené na svoju, priznávam neodškriepiteľnú, krásu. A nakoľko v každej domácnosti musí za tým účelom byť zrkadlo, prečo takto nemôže k výbave bežnej domácnosti patriť aj spomínaný X-Box, alebo ja neviem, auto na diaľkové ovládanie? Môj sused na dôchodku jedno také má. Je milé pozorovať, ako ho cez víkendy preháňa po ulici a všetkých tým hlukom ráno budí.

Takéto a podobné veci mi dávajú chuť žiť. Tieto nepochopiteľné rozdiely medzi pohlaviami a nezmyselnosť väčšiny z toho, čo robíme. Ale zároveň som aj často smutný. Fakt, je to moja úchylka, vyhľadávať a analyzovať smútok. Pôsobím síce ako psychológ v zácviku, ale páči sa mi hovoriť o sebe, že mám úchylku. Som smutný z toho, že ľudia si nehovoria veci, ktoré by si mali hovoriť. A ešte smutnejší z toho, že to očividne funguje, aj keď takto zaryto mlčíme. Smutnejší už ale nebudem, ešte by sa to zase zvrhlo na písanie takých tých depresívnych žvástov ako kedysi. Súhlasím s jednou 19-ročnou Američankou, ktorá je síce zúfalo nezaujímavá, ale inak celkom trefne poznamenala, že to, či je človek optimista alebo pesimista nijako neovplyvňuje spôsob, akým sa veci dejú. Tak už budem len priemerne smutný. Z toho, že nemôžem byť pri svojej polovičke práve teraz. Z toho, že do Vianoc budem stretávať ľudí, ktorých nechcem stretávať a nestretávať ľudí, ktorých stretávať chcem. A z toho, ako často niekedy dokážem myslieť na sex.

Dal som sľub, že napíšem niečo o sexe v živote muža. Keď som sa zamýšľal, čo by som na túto tému mohol povedať, veľa ma toho nenapadlo. Ešte som sa nerozhodol, či to pripíšem nedostatku talentu alebo nezáživnosti témy. V skratke, napadlo ma iba toľko, že sex v živote muža je dôležitý. Ale ani to nie je celkom pravda, pretože sex je dôležitý sám o sebe. Kopa vecí by sa neudiala, keby niektorí ľudia mali dostatok sexu. A kopa vecí by sa udiala, keby ho niektorí ľudia nemali prebytok. Alebo naopak. Aby to začalo dávať zmysel, uvediem príklad. Rôzni starovekí myslitelia a svätci by vôbec nemuseli prežiť svoj život v sude plnom hnoja alebo konať iné, podobne absurdné činnosti, keby viac poslúchali svoje libido. A istá výstredná sochárka by možno nemusela svojho otca zobrazovať ako penis a svoju matku ako pavúka, keby, dajme tomu, viac pila.

Strýčko Freud sa určite teší, ak sa na nás teraz pozerá.

Alibistický

11.10.2010

Bolo mi vytknuté, že píšem depresívne žvásty, ktoré sa nedajú čítať. Moja odpoveď? Presne to robím. Mohol by som napísať niečo lepšie. Napríklad samovražednú poéziu o nenájdení seba samého, nejaké feťácke fantázie o stratenom raji a lepšom živote hlavných hrdinov, alebo len tak písať o sexe, pretože sex predáva. Alebo by som mohol zase vytiahnuť a okomentovať [...]

Naschvál depresívny

05.10.2010

Dnes chcem napísať niečo o ľuďoch. O nás, seba nevynechávajúc. Aj keď žijem v ilúzií, že som iný a dokonalejší ako vy, minimálne na jednej úrovni zo všetkých tých prapodivných a zbytočných kognitívnych procesov si uvedomujem, že to tak nie je. Uvedomujem si, že som jedným, z vás. Že mám svoje chyby aj svoje silné stránky. Že mám svoju cenu aj svoje zásady, [...]

Započal môj druhý život

25.09.2010

Je viac-menej presne polnoc miestneho času a ja som úplne triezvy. Inými slovami, dnešný článok bude zase stáť za balíček chipsov z tesca. Môj druhý život započal presne pred týždňom. Začalo to vysokými výdavkami, chaosom, špinou a zúfalstvom. A napriek tomu je to život, ktorí by mi mnohí z vás závideli. Mne vo všeobecnosti kopec ľudí všeličo závidí a ja im [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

robinhood

Keď raz prekonám fakt, že som lenivý ako bzdocha, naostrím šípy a budem strieľať hlava-nehlava.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 19298x
Priemerná čítanosť článkov: 1608x

Autor blogu

Odkazy